Wednesday, October 22, 2008

sembang sembang di kantin parlimen

Semalam teman sempat singgah di kantin VIP Parlimen, ramai juga dapat jumpa kawan kawan lama dan cerita juga cerita lama, pasal demam persidangan perwakilan UMNO bahagian yang berlangsung dan pencalonan untuk jawatan bagi pemilihan Agung parti Mac depan yang tidak kurang hebatnya.

Jumpa Pak Non, anak Kedah yang kini sudah menjadi Ketua UMNO Cawangan, Jalan Raja Bot, Chow Kit menarik juga. Menurut Pak Non yang ramai kenalan politik peringkat pusat memberitahu, mereka ini sedang pening kepala kerana nak dapat undi bukan mudah, nak dapat pencalonan lagi teruk...semuanya gara-gara "Nak luhur salah, tyak hulur kalah.

Menurut Pak Non, ada juga memimpin yang baik hati suka 'gugur' kat kawan-kawan, tetapi sekarang jadi takut, kalau kawan-kawan yang nak "gugur" tu dah jadi menantau yang dilantik oleh ibu pejabat parti.

"Tersilap "gugur" umur pendek. tak gugur payah juga, nanti tak ada kawan-kawan yang dapat sambung nyawa pula. Tambah Pak Non lagi, kalau macam ini bukan senang nak senang..lagipun kempen panjang lagi.

No comments: