Tuesday, November 4, 2008

Tahniah buat Najib


Teman ambil kesempatan nak ucap tahniah kepada Datuk Seri Najib Tun Razak yang sudah layak untuk diangkat sebagai Presiden UMNO dan seterusnya merangkap Perdana Menteri Malaysia ke enam.

Sekaligus perkembangan itu membuktikan teori RAHMAN hampir menjadi kenyataan apabila beliau telah memperolehi laluan mudah untuk mengambil kepimpinan daripada Abdullah Mac depan.

Menariknya proses pengantian ini dibuat melalui demokrasi walaupun beliau menang tanpa bertanding tetapi keputusan itu diputuskan oleh perwakilan UMNO dan akan umbi melalui 138 persidangan bahagian yang memilih beliau untuk menduduki kerusi nomborv wahid UMNO dan kerajaan itu.

Barangkali kejayaan itu turut menimbulkan pertikaian sesetengah pihak, tetapi perwakilan sudah memutuskann demikian.

Mengulas kejayaan beliau memenuhi kuota percalonan dan kejayaan itu, Najib melahirkan terharu dengan kepercayaan diberikan oleh perwakilan dan yakin proses pemulihan parti dapat dijalankan dengan lancar, bersih dan teratur.

Bagi Teman, apapun dengan keputusan itu, semua pihak harus akur sama ada daripada UMNO maupun kalangan bukan penyokong parti itu kerana proses demokrasi sudah berjalan dan ahli akar umbi sudah membuat pilihan mereka.

Bagaimanapun bagi Teman, perjalanan Najib masih lagi jauh, jalan berliku masih menunggu beliau di hadapan, pembangkang tentunya sudah menyediakan pelbagai peluru untuk membuat serangan terhadap bakal pemimpin utama negara.

Bermula dengan cerita cerita di blog dan SMS yang belum tahu kesahihannya, anak bekas Perdana Menteri kedua itu mula menerima serangan bertalu-talu dan tentunya usaha itu tidak akan berakhir disitu sahaja.

Menjelang Mac nanti akan ada banyak lagi pendedahan demi pendedahan akan dibuat. Tidak mustahil akan mula lagi akuan-akuan bersumpah dan sebagainya.

Apa yang menghairaikan Teman, menjelang pemilihan bahagian calon-calon yang menawar diri bertanding jawatan parti Mac nanti secara terbuka memberikan sokongan kepada Najib dan berikrar akan menyokong dan mempertahankan bos mereka itu.

Tetapi bila bakal bos mereka itu menerima kecaman dan pelbagai tuduhan, tidak pula yang muncul untuk mempertahankannya. Sebaliknya isu-isu tersebut dibiarkan begitu sahaja.

Teman tidak menyalahkan mereka, barangkali masing-masing sebok dengan kempen untuk mendapatkan pencalonan sehingg lupakan bos yang terpaksa keseorangan dalam menghadapi liku-liku untuk menuju ke kerusi utama tersebut.

Sepatutnya, kalau masing-masing sudah ikrar untuk memberikan sokongan dan sanggup bersama-sama bakal bos mereka itu, inilah masa yang sepatutnya "panglima perang" Najib bangun pertahankan beliau .

Bagi Teman, perjalanan buat Najib masih jauh.

No comments: