Thursday, February 19, 2009

Macam cacing kepanasan saja...


Hari ini Teman melayari laman KPMU, tertarik juga dengan berita apa yang terjadi kepada sahabat Teman, saudara Lukman Abdullah di Parlimen semalam. Sebelum peristiwa itu Teman sempat juga berbual dengan Lukman mengenai beberapa pemimpin pembangkang, termasuk hero mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mereka ini seolah-olah macam cacing dalam kepanasan. Sepatutnya tidaklah perlu melenting kalau tak ada buat salah kerana mereka sendiri mengaku, apa yang berlaku ini semata-mata konsprasi Barisan Nasional.

Kalau betul konsprisi, Teman tak nampak mengapa mereka perlu menjadi cacing kepanasan dan asyik nak menyalahkan orang lain sahaja.

Mari kita fikir fikirkan yang ditulis oleh KPMU. Mari kita berfikir secara rasional !.


Kenapa Tian Chua tiba-tiba naik angin apabila ditanya apakah beliau adalah salah seorang teman lelaki Elizabeth Wong? Apabila ditanya oleh pemberita Agendadaily, beliau lantas berkata, “If you ask me again, I smash your head”. Tak salah wartwan Agendadaily menyoal beliau kerana rakyat mahu tahu, lagi pun rakyat perlu tahu.

Tian Chua juga mahu menyaman laman web berkenaan jika mereka terus mengaitkan beliau dengan Elizabeth. Sebenarnya Tian Chua tak perlu naik angin, beliau boleh menafikan dengan baik. Beliau hanya perlu berkata, oh…itu fitnah belaka, saya masih teman lelaki Elizabeth.

(Teman lelaki saja) Tetapi Tian Chua tidak berbuat demikian, beliau enggan menjawab dan ini menjadi tanda tanya kepada rakyat, terutama sekali apabila Tian Chua di pasangkan dengan Elizabeth ke Taiwan dan Saifuddin dengan Fauziah. Tentu ada masa yang banyak untuk mereka lebih mengenali sesama sendiri, maklumlah mereka terperangkap di Taiwan lebih dari 4 hari, tiada tugasan yang perlu mereka lakukan kerana apa yang dikejar adalah hanya kandang yang sudah kosong. Kesemua Ahli Parlimen BN sudah berlepas ke tempat lain apabila mereka sampai.

Wartawan Agendadaily hanya mahukan kepastian dan bukannya wartwan berkenaan menayakan soalan seperti, apakah YB ada menyelinap masuk bilik Elizabeth ketika di Taiwan? Bukan mereka tanya, macam mana ok ke bersama Elizabeth. Mereka hanya mencari kepastian untuk membersihkan nama Tian Chua tetapi Tian chua mahu pecahkan kepala mereka. Inikah pemimpin PKR yang berkualiti. Belang mereka semakin menonjol sekarang. Sememangnya Tian Chua adalah salah seorang teman lelaki Elizabeth, apa Tian Chua tidak mahu di panggil lelaki. Hebat ………. tentu seronok bila di tugaskan dengan Elizebeth di Taiwan, she’s not bad ….. usia pun dah matang dan beliau juga adalah gadis yang matang.

Betulkah YB bekas teman lelaki Elizabeth?… if you ask me again, I smash your head

Isu penyebaran gambar bogel Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong makin hangat apabila beberapa blog mula menyiarkan pelbagai berita mengenai kehidupan Exco Kerajaan Negeri Selangor itu. Ini termasuklah dakwaan yang menyebut Elizabeth memang suka bertukar-tukar teman lelaki. Tidak terlepas, ada blog mendakwa Ketua Penerangan PKR yang juga Ahli Parlimen Batu, Tian Chua adalah bekas teman lelaki Elizabeth.

Bagi mendapatkan penjelasan beliau, Agendadaily telah menemui Tian Chua di lobi Parlimen hari Khamis. Apa yang mengejutkan apabila soalan tersebut diajukan kepadanya, Tian Chua yang biasanya ‘mesra media’ terus mengancam “If you ask me again, I smash your head”. Lebih lanjut lagi, beliau turut mengugut akan menyaman Agendadaily sekiranya menyiarkan laporan yang menyebut beliau bekas teman lelaki Elizabeth.

Serentak dengan itu beliau meminta wartawan Agendadaily beredar daripada sisinya. Dalam perkembangan berkaitan, Elizabeth hari Khamis berlepas ke luar negara bagi mencari ketenangan.Beliau juga mengeluarkan satu kenyataan menegaskan tetap akan meletak jawatan Exco Kerajaan Negeri Selangor dan ADUN Bukit Lanjan.- petikan KPMU.


Bagi Teman, hairan juga, yang nampak kalam kabut ni orang yang selalu mengaku tak pernah buat salah..mereka asyik jadi mangsa konsprasi sahaja. Tapi kalau camtu apasal jadi macam itu..hingga sanggup nak pukul kepada orang dan sanggup halau orang...

1 comment:

Anonymous said...

Orang Pakatan Rakyat ni macam tu la kalau hang nak tau. Depa boleh buat, oghang lain tak boleh buat. Depa tu penyamun lagi besaq.

opsss.. lupa pula nak tanya.. "Apa habaq hang". Dah 20 taun lebih tak jumpa.