Friday, February 13, 2009

Tahniah buat Najib dan Muhyiddin


Malam tadi Teman terima satu sms daripada seorang sahabat yang kini sudah menjadi usahawan berjaya tetapi masih aktif sebagai gurkha politik.


SMSnya berbunyi begini, " Tan Sri Muhyydin dan boleh tido lena, pasai dulu hang ada buat berita Muhyyddin tuntut jadi dari Najib untuk merestui beliau sebagai calon Timbalan Presiden, Hari ini Najib dah wakilkan Muhyyiddin untuk merasmikan majlis penutup persidangan Ekseklutif Muda Perkhidmatan Awam 2009 di pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya. Bila Najib pilih Muhyiddin pakat-pakat lah fikir.


Teman nak setuju pun susah, tak setuju pun susah cuma Teman jawab balik SMS sahabat Teman itu dengan ucapan tahniah dan selamat berjuang.


Ingatkan habis kat situ sahaja, pagi ni Teman terima lagi SMS dari sabahat Teman tu, kali ini dia lebih semangat. SMSnya kali ini antaranya berbunyi, " pagi Bro, dah baca Utusan Malaysia belum, jangan lupa tengok muka surat 3, Datuk Seri Najib terima pingat Darjah Utama Yang Amat Mulia Bintang Kenyalang Sarawak dan Tan Sri Muhyiddin pula dapat pingat Darjah Utama Yang Amat Mulia Bintang Sarawak sempena sambutan 45 tahun Sarawak Maju dalam Malaysia.


Sambung SMS itu lagi..hang kena buat berita ni besaq besaq.


Bagi Teman Itulah politik, setiap apa yang berlaku tertentu akan terdedah kepada pelbagai taksiran sama ada positif maupun negatif tetapi bagi Teman apa yang penting perwakilan UMNO akan tahu menilai siapa yang layak di pilih untuk berganding dengan Najib.


UMNO kita berdepan dengan pelbagai cabaran bukan sahaja peringkat dalaman tetapi glokal yang memerlukan idea dan kepimpinnan yang mantap dan pemimpin yang berani bercakap benar walaupun pahit.


Apapun bagi Teman, tahniah buat Datuk Seri Najib dan Tan Sri Muhyyiddin... tapi jangan salah taksir !.

No comments: